Miranda Schippers

“WIJ WILLEN VOORKOMEN DAT JONGEREN WEGTREKKEN UIT DE REGIO”

JAM won in 2014 de Brabantse Kempentrofee.

Het is een online werkplatform voor niet-stedelijke regio’s. De jury vond het initiatief onderscheidend, innovatief en een voorbeeld voor anderen, door de manier waarop ze voor verbinding zorgen.

Daar is geen woord aan gelogen.

De Bladelse Miranda Schippers (1991) richtte JAM drie jaar geleden op met haar twee broers. In eerste instantie naast hun studie, maar inmiddels zijn Ruud en zij al fulltime aan het JAM’en. Ze kwamen op het idee doordat hun vaders bedrijf in drukke tijden met moeite aan jongeren kon komen, terwijl die op hun beurt juist vaak geen bijbaan konden vinden. Een gat in de markt! Hun laagdrempelige formule slaat duidelijk aan. Als bedrijf kun je met een paar muisklikken jonge werkkrachten boeken. En als jongere kun je al even makkelijk aangeven wanneer je beschikbaar bent en voor welke branches.

Door bij verschillende bedrijven werkervaring op te doen, ontdek je zo al doende wat je leuk vindt. Helpt volgens Miranda enorm bij het kiezen van de juiste studie en baan. Als alle jongeren naar de steden trekken, krijg je uiteindelijk spookdorpen. Dat willen ze graag voorkomen, door hen te laten ervaren dat er volop mooie bedrijven in de buurt zijn.

Dat is de belangrijkste reden waarom ze JAM zijn begonnen. Kortom: dik verdiend, die Kempentrofee.